A World Out of Home Szervezet szerint a teljes globális közterületi (out of home) reklámipar 40 milliárd dolláros bevételre számít ebben az évben. Rekord várható a digitális közterületi reklámok (DooH) szegmenségen is: a teljes közterületi értékesítés 37 százalékát adja ez a terület.

A globális OoH értékesítés várhatóan meghaladja a 40 milliárd dollárt 2023-ban. Ezzel az eredménnyel a 2019-ben elért 36 milliárd dolláros értékesítési rekord eredményt múlja felül. Ezt prognosztizálja a World Out of Home Organization (WOO) legújabb kutatása, a Global Out of Home Media Spend Index alapján.

Ezzel a teljes forgalommal az out-of-home piaci részesedése 5,1 százalék lenne a teljes médiatortából, amely megközelíti a koronavírust megelőzői 5,8 százalékos szintet. Németországban a Nielsen legfrissebb reklámipari kutatása szerint a közterületi reklámszegmens részesedése már 8,1 százalék – a többi médiában tapasztalható reklámválság miatt is, ugyanez a mutató Európa-szerte 5,9 százalék. Az OoH részesedése Észak-Amerikában a legalacsonyabb. Bár a régió az eladások tekintetében Ázsia után a második legnagyobb piac, a közterületi szegmens részesedése ebből mindössze 3 százalék.

A DooH esetében a WOO előrejelzése a következő: 15 milliárd USA-dollár értékesítés és 37 százalékos részesedés a teljes mennyiségből. Ez az arány a következő években várhatóan gyorsan növekedni fog. A WOO szerint 2026 végére a DooH a világ teljes OoH-értékesítésének 50 százalékát fogja produkálni.

„A számokból látható, hogy a hagyományos klasszikus OOH és a digitális felületek értékesítése egyaránt egészséges ütemben növekszenek, és további öt százalék feletti növekedésre számítunk a 2023 és 2024 közötti időszakban” – mondta Tom Goddard, a WOO elnöke. A Global Out of Home Media Spend Index 81 ország 200 közterületi hirdetőjének OoH-eladásait tartalmazza.