Bravia kijelzőivel a Sony a jövőben még erősebben szeretne jelen lenni a kiskereskedelmi szektorban. Az olyan technológiáknak, mint a „Deep Black Non-Glare” segíteniük kell ebben.

A Sony-nál új standterületet fedezhettek  fel a látogatók Barcelonában: más termékek és újdonságok mellett, például a Crystal LED területén, a cég a kiskereskedelmi szekciót kívánta felhasználni annak bemutatására, hogy a Bravia kijelzők milyen lehetőségeket kínálnak a vertikálisan. Christopher Mullins, a Sony Europe Bravia Professional Displays részlegének vezetője szerint a prémium kiskereskedelem az a terület, amelyre a Sony a jövőben nagyobb hangsúlyt kíván fektetni.

A hangsúly a BZL40 sorozatra fektették, amely különösen alkalmas nehéz fényviszonyokban történő alkalmazásokhoz. A legfeljebb 85 hüvelykes kijelzők két technológia kombinációjával rendelkeznek: alacsony visszaverődésű szűrők a fényvisszaverődés lehető legalacsonyabb tartása érdekében, valamint tükröződésmentes szűrők. A „Deep Black Non-Glare” kombináció mély feketéket és megnövelt betekintési szöget tesz lehetővé a színintenzitás veszélyeztetése nélkül.

Ez azt jelenti, hogy a BZL40 sorozat 700 nites fényerőt ér el – ez alól kivételt képez az FW-85BZ40L modell, amely 650 nitet produkál.

 A többi sorozathoz képesti különbségek kiemelése érdekében a Sony felállított egy kis kirakatot, amelyen egy BZL40 és egy BZL35 kijelzőt mutattak be közvetlen összehasonlításban – be- vagy kikapcsolt világítással. A BZ35L sorozat négy, 55, 65, 75 és 85 hüvelykes modellt tartalmaz, amelyek fényereje 550 nit. Ahogy a setup egyértelműen mutatta, a BZL35 ugyanolyan jó eredményeket tudott elérni szabályozott megvilágításban, míg a BZL40 erős környezeti fényben is jól teljesített. A kiskereskedelmi bemutató részeként a Sony számos partnerét is bemutatta SoC partnerrendszerének részeként. A bemutató kijelzőn jól látható volt az egyik új partner is: az Ameria, amelynek érintésmentes technológiáját integrálták a kijelzőbe.

 

Új Crystal LED megoldásokat mutattak be

Egy 220 hüvelykes fal, a Verona sorozat a virtuális gyártáshoz és a Flux állvány megoldás: a Sony bemutatta a Crystal LED portfóliójához kapcsolódó fejlesztéseket is Barcelonában.

Szinte a hagyományoknak megfelelően a Sony ISE standján egy nagyméretű Crystal LED-es megoldás került felállításra. A gyártó először mutatta be CH sorozatának 220 hüvelykes „Immersive” változatát 1,2 milliméteres pixelsűrűséggel.

Verona a virtuális gyártáshoz

De voltak más Crystal LED-es újítások is a Sony standon, amelyben felállítottak egy virtuális tartalomgyártási bemutatót, amely magában foglalta az új Verona Crystal LED-sorozatot is, amely tavaly év közepe óta van a piacon. A Veronát kifejezetten a virtuális gyártási alkalmazásokhoz fejlesztették, olyan funkciókkal,  mint például a Deep Black és a tükröződésmentes felülettechnológia.

 A Verona két – 2,31 és 1,56 milliméteres – pixelsűrűségben érhető el: a márka szerint a Verona akár 38 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, mint a hagyományos LED-falak. A gyártó szerint ez a fejlett energiaszabályozásnak és a nagyon finom áramköröknek köszönhetően lehetséges. A VP készlet összeállítása során a Sony széles portfóliójára támaszkodhat a boradcasting területén. Ami a vezérlőket illeti, a Sony jól ismert cégekkel dolgozik együtt: Vannak Verona verziók, amelyeket kifejezetten a Brompton és Helios vezérlőkre szabtak.

Kizárólag Európának

A Sony újabb újítást mutatott be a vállalati szektorban a Crystal LED portfólióban: a FLUX egy LED-tartó, amely kizárólag az európai piacon kapható. Az állványt a Videofonica-val együttműködésével fejlesztették ki, és lehetővé teszi a LED-fal könnyű mozgatását és magasságának beállítását.

 Tartozékok tárolására is van hely. Az ISE-n a Crystal LED Fluxot a BH sorozattal együtt mutatták be.

Új jelerősítők

A perifériás területen a Sony két új optikai jelerősítőt is bemutatott. A ZRA-T1 és a ZRA-R1 száloptikai bővítők nagy távolságra is képesek a Crystal LED kijelzők jeleit továbbítani – a Sony szerint akár 300 méterig. Mind a BH, mind a CH sorozattal kompatibilisek.