A svájci IoT startup  Dynavisual, 98 darab, LED felületekkel ellátott baseball sapkát próbált ki a svájci Winterthurban található AXA arénában, dinamikus fényanimációkat jelenítve meg, amelyek fokozták a rajongók kapcsolatát a kézilabda mérkőzéssel.

A Dynavisual egy Internet of Things (IoT) platformot tesztelt, amely lehetővé teszi az adatok megjelenítését az intelligens textíliákon. A cég, amelynek célja a szurkolók sport- és zenei eseményeken való elköteleződésének fokozása, 98 db, LED-betétekkel felszerelt sapkát osztott ki azoknak a szurkolóknak, akik kézilabda-mérkőzést néztek az AXA Arénában, Winterthurban. A sapkák animációkat és speciális effektusokat jelenítettek meg, beleértve lángokat, szimbólumokat és a hazai csapat kabaláját a játék során.

A LED párnák a mesterséges intelligenciát és a swarm technológiát használják fel, és a központi vezérlés helyett a helyi interakciókra támaszkodnak. Nagy rendezvényeken a tömeg megavetítési felületként aktiválható könnyű koreográfiák, reklámajánlatok és promóciók céljából, a Dynavisual szerint, így a szponzorok egyedi és személyre szabott márkainterakciót kínálhatnak a közönséggel.

A próba sikere arra késztette a Dynavisualt, hogy 2025-ben 10 000 darabra növeli a koncepciópróba projektekhez rendelkezésre álló LED-padok számát.

Maria Teresa Fernandez, a Dynavisual vezérigazgatója elmondta: „A próba sikere tovább erősíti elkötelezettségünket a rajongói elkötelezettség újradefiniálása iránt, élvonalbeli IoT-technológiánk révén.”