A 96. Oscar-díjátadó gálán a legtöbb díjat az Oppenheimer gyűjtötte be: 7 kategóriában győzedelmeskedett. Az Oppenheimer-t a Szegény párák követte, az Emma Stone főszereplésével készült filmet 11 kategóriában jelölték, amelyből négy Oscart elnyert. A részben Magyarországon forgatott filmmel Mihalek Zsuzsa megosztva nyerte meg a legjobb díszlet kategóriát.

A legjobb női főszereplő díját elnyerő Emma Stone pedig egy gigantikus, hatszáz négyzetméter felületű Infiled LED fal előtt szerepelt a filmben.

LED fal egy hajó körül

Annak érdekében, hogy megfelelően ábrázolja a bizarr álomvilágot a filmben, Yorgos Lanthimos rendező a lehetőségek széles tárházát használta fel – a gigantikus díszletektől és a kézzel festett hátterektől a kidolgozott CGI-animációkig.

Modern virtuális gyártási módszereket is alkalmaztak: a film kulcsjeleneteit – különösen a steampunk ihletésű gőzhajón lévőket – hatalmas LED-háttérrel valósították meg. Erre a célra az ICT és a Halostage 600 négyzetméteres LED falat épített az Origo budapesti stúdióiban – 60 x 10 méteres méretben, amelyhez az Infiled 2,6 milliméteres pixelsűrűségű Inti-LED falait használta. A LED falat a gőzhajó fizikai díszlete köré építették.

„Ez egy hatalmas stúdiófelszerelés volt – egy komplett kétszintes hajó bútorokkal, festményekkel és mindennel, ami hozzá tartozott… hihetetlen volt” – mondja Adrian Weber, a film virtuális gyártási felügyelője/operátora. „Az egész jelenetet a színpadon forgatták a LED-képernyő előtt. Rengeteg üveg volt, fényes padló, sok tükröződés – minden, ami [általában] egy kicsit nehéz. A végeredmény pedig olyan hihetetlenül élethűre sikerült, hogy a néző igazán elmerülhetett a film világában.”

A tükröződések a LED mellett szólnak

Az American Cinematographer beszámolója szerint azért döntöttek úgy, hogy zöld háttér helyett LED kijelzőt használnak ezekhez a jelenetekhez, mert sok üveg és más tükröződő felület volt a hajón. Ez volt az optimális technológia a víz és az ég félig mesterséges megjelenésének megörökítésére is. Mind a vízre, mind az égre különböző beállításokat terveztek, amelyeket aztán kombinálni lehetett egymással. A tartalmat 4K felbontásban (processzoronként 1536 képpont × 3840 képpont kimenet) 10 bit/24 képkocka/mp sebességgel jelenítette meg négy egyedi gyártású Pixera One médiaszerver. A LED-fal teljes felbontása 23K (23040px × 3840px) volt. Ezért a háttértartalmat négy szekcióban kellett megjeleníteni, Pixera One szerverenként egyet. A Poor Things produkciója 2021 végén fejeződött be, a virtuális produkciót kevesebb mint négy hét alatt forgatták le.

A film egyedi megjelenését és kompozícióját számos vizuális effektus technikával tette lehetővé a hatalmas LED fal mellett a miniatűrökig, matt festményekig, jelentős CG munkákig és digitális kompozíciókig.

Az élen az Union VFX vizuális effektusok felügyelője, Simon Hughes, valamint a vizuális effektusok producere, Tallulah Baker állt. Az Union-tól Tim Barter végezte a kezdő felügyeletet Budapesten.

Az alábbi videóban Hughes megosztja a Poor Things készítésének történetét, és annak effektusait az „előtte és utána” szemléltető jelenetekkel. Az alábbiakban belemerülünk a miniatűrökbe, a LED-falvetítésekbe, a környezetekbe és…azokba az őrült házi kedvencekbe.