A londoni Waterloo-híd Napóleon vereségének állít emléket. A sors furcsa fintora, hogy közvetlenül a híd mellett látható az új, Ridley Scott által rendezett Napóleon film legnagyobb reklámkampánya – természetesen közterületi reklámfelületen.

A BFI Imax mozi Európa legnagyobb óriásplakát-felületével rendelkezik, és a Waterloo híd mellett található. (Fotó: Ocean Outdoor)

208 évvel ezelőtt a waterlooi csata Napóleon vereségét jelentette. Az uralkodó életéről mesél a Ridley Scott által rendezett az új kasszasiker, amely november 22-én került a mozikba. A film promóciói közül a legikonikusabbat a londoni BFI Imax mozi indította el: a mozi homlokzatán látható óriási transzparensről Napóleon a Waterloo hídra tekint, ami egyet jelent végső vereségével.

A BFI homlokzata Európa legnagyobb óriásplakátja, ezért megfelelően szimbolizálja azt a hatalmat, amellyel Napóleon a maga idejében rendelkezett. Az közterületi (OoH) megjelenés kreatív dizájnja az Empire Design cégtől származik, a tervezést az MG OMD és a Talon végezte. Az Ocean Outdoor értékesíti a BFI homlokzatán található reklámfelületet.

Stuart Williams, a Sony Pictures ügyvezető igazgató-helyettese és marketingigazgatója elmondta: „Waterloo és Napóleon neve egybeforrt a történelem során. A Napóleon film mozikba kerülését egy olyan tevékenységgel akartuk emlékezetessé tenni, amely nemcsak Napóleon történelmi szerepe szempontjából ikonikus, hanem az egyik legkiemelkedőbb helyszín, ahol megjelenhet.”

A BFI IMAX szomszédságában található Waterloo híd annak a döntő 1815-ös csatának állít emléket, amely elpusztította Napóleon birodalmi hatalmát. „Mi lenne jobb helyszín, mint a Waterloo-i BFI IMAX, egy hatalmas méretű felület, amely tökéletesen illeszkedik a császár gazdag örökségéhez” – mondta Stephen Cooke, az MG OMD ügyfélkapcsolati igazgatója. 

Egy szélesebb körű, kültéri kampány az Ocean Outdoor nagy formátumú DooH kijelzőit is magába foglalja az Egyesült Királyság nyolc másik városában, valamint út menti, bevásárlóközpontok és vonatok hirdetési felületeit. A közterületi reklámkampány más nagy plakát felületeket is tartalmaz. A filmbemutatót tévés, rádiós és online kampány is kíséri.

Képforrás: Ocean Outdoor