Az Out of Home Advertising Association of America, azaz az Amerikai Közterületi Hirdetők Szövetsége közzétette legújabb felmérésének eredményeit, amelyek azt sugallják, hogy az out of home digitális reklámozás erőteljes ok-okozati hatást gyakorol a fogyasztókra.

A felmérésben résztvevők 76%-a erősítette meg, hogy a DooH-hirdetések láttán tett lépéseket. Az OAAA, amely ezen a héten tartja éves OOH médiaeseményét San Diego környékén, azt állítja, hogy a The Harris Poll által lebonyolított, mintegy 1000 amerikai lakos részvételével végzett felmérés, amely a DooH-hirdetések hatékonyságára összpontosított, azt is megállapította, hogy a fogyasztók 73%-a kedvezően fogadja a DooH-hirdetéseket.

„A digitális out of home hirdetések nemcsak lekötik a fogyasztók figyelmét, hanem értelmes cselekvésekre is késztetnek, így nélkülözhetetlen eszközzé válnak a fogyasztók bevonására és befolyásolására törekvő marketingszakemberek számára” – mondja Anna Bager, az OAAA elnök-vezérigazgatója. „A marketingesek egyre inkább látják a DooH értékét, és ez a DooH iparágban tapasztalt növekedésben is megmutatkozik. Valójában 2023-ban az összes OOH-költés egyharmada a DooH-ra irányult, és az előrejelzések szerint csak idén további 10%-kal nő. Ezek a felmérési eredmények alátámasztják a DooH erejét, és a marketingmix élvonalában betöltött pozícióját.”

Az OAAA szerint a megállapítások különösen igazak voltak a fiatalabb generációkra és a városlakókra, valamint a tömegközlekedési eszközöket használókra.

A sajtóközleményből idézve: „Eredményeink azt mutatják, hogy a DooH rendkívül hatékony hirdetési médium, amely egyszerre lehet feltűnő, a megjelenített tartalom pedig megosztható” – mondja John Gerzema, a The Harris Poll vezérigazgatója. „Nyilvánvaló, hogy a DooH képes cselekvésre ösztönözni a fogyasztókat, de ha a DooH hirdetési koncepcióit jól hajtják végre, a közösségi platformokon megosztható tartalomként másodszor is élhet.”

A fogyasztók túlnyomó része, 73%-a pozitívan értékelte a DooH-hirdetéseket, jelentősen felülmúlva a hirdetési média egyéb formáit, mint például a televízió/videó (50%), a közösségi média (48%), az online (37%), a hang (32%), és nyomtatott (31%).

Ezenkívül a tanulmány megállapította, hogy a fogyasztók 80%-a valószínűleg cselekszik, miután látja a DooH-hirdetések általuk szórakoztatónak (kreatív, okos vagy humoros) vagy vizuálisan vonzónak (élénk vagy merész) tartalmat. Hasonlóképpen, 71%-uk arról számolt be, hogy nagy valószínűséggel oszt meg olyan DooH-hirdetéseket, amelyek kedvenc termékeiket vagy márkáikat mutatják be.

Figyelemre méltó, hogy a DooH bebizonyította, hogy erős a fogyasztói cselekvésre való ösztönzése: a válaszadók 76%-a jelezte, hogy a DooH-hirdetések a közelmúltban cselekvésre késztették őket.

A DooH-hirdetések által generált leggyakoribb műveletek a következők voltak: videoműsorok megtekintése (38%), étteremlátogatás (36%), bolti vásárlás (30%), szájról szájra történő információ átadás (30%) és boltlátogatás (29%).

Ezenkívül a tanulmány rávilágított a DooH és a mobil közötti szimbiotikus kapcsolatra. Megállapította, hogy a mobileszköz-felhasználók döbbenetes 74%-a számolt be arról, hogy a közelmúltban DooH-hirdetések megjelenése után a mobileszközén tett lépéseket, a hirdetőkre vonatkozó online keresésektől (44%) egészen a hirdetők webhelyeinek (38%) és a platformok közösségi médián keresztül történő közvetlen meglátogatásokig (30%).

A DooH növeli az üzletek forgalmát és befolyásolja a vásárlási döntéseket

Mivel a vállalkozások innovatív módszereket keresnek, hogy kitűnjenek a versenypiacon, a Harris Poll tanulmány szerint az irányított DooH-hirdetések egyértelmű utat kínálnak a megnövekedett gyalogos forgalom, a márka láthatóságának növelése, a vásárlói elkötelezettség és az eladások növekedése felé. A tanulmány kimutatta, hogy a fogyasztók 30%-a a közelmúltban vette észre az ilyen hirdetéseket, amelyek útbaigazítást adnak a vállalkozásoknak, és az irányító DooH hirdetéseket észlelők jelentős 51%-a ezt követően meglátogatta a hirdetett vállalkozást. Még szembetűnőbb, hogy azok közül, akik egy irányító DooH-hirdetést észlelve keresték fel a vállalkozást, túlnyomó 93%-uk vásárolt az adott cégnél, kiemelve a DooH-hirdetések által generált kézzelfogható üzleti eredményeket.

A fogyasztók túlnyomó többsége hasznosnak találja a kontextuális DooH-t

A tanulmány feltárta, hogy a termékajánlatokat vagy ajánlatokat tartalmazó dinamikus hirdetési tartalom – például az aktuális időjárási viszonyokhoz vagy az adott időpontra szabott engedményekhez igazodva – fontos szerepet játszik a fogyasztók figyelmének felkeltésében és cselekvésre ösztönzésében. A fogyasztók figyelemreméltó 86%-a hasznosnak tartja az akciós élelmiszereket tartalmazó hirdetéseket, míg a fogyasztók 84%-a az éttermek különleges ajánlatait bemutató hirdetéseket.

Az időjárásra érzékeny reklámozás is hatékony: a válaszadók 81%-a rendkívül relevánsnak és hasznosnak találja az aktuális időjárási viszonyokhoz (például hőmérséklethez vagy csapadékhoz) kapcsolódó termékajánlatokat. Ezen túlmenően az időjárásra érzékeny promóciók nagy visszhangot keltenek a fogyasztók körében, és 80%-ban hasznosnak értékelik a hirdetéseket, amelyek az adott időszakra jellemző ajánlatokat tartalmaznak ételmenükre és italokra, vagy különleges ajánlatokat ruházatra, cipőkre vagy kiegészítőkre vonatkozóan.

„A dinamikus DooH-hirdetés paradigmaváltást jelent a márkák és a fogyasztók közötti kapcsolattartásban, páratlan rugalmasságot és relevanciát kínálva” – mondta Bager. „A fogyasztók érdeklődési köréhez és igényeihez igazodó, hipercélzott kontextuális üzenetküldés révén a hirdetők olyan magával ragadó élményeket hozhatnak létre, amelyek mély visszhangot keltenek és kézzelfogható eredményeket érnek el, miközben kihasználják a helymeghatározás erejét az elkötelezettség fokozása és az üzenetek pontosan a megfelelő helyen és megfelelő időpontban történő eljuttatása érdekében.”

A kutatást online végezték az Egyesült Államokban. a The Harris Poll által az OAAA nevében 2024. április 2. és 9. között, 1023 Egyesült-Államok-beli, 18-64 éves felnőtt lakos részvételével. A Harris online közvélemény-kutatások mintavételi pontosságát Bayes-féle hiteles intervallum segítségével mérik. Ennél a vizsgálatnál a mintaadatok pontossága +/- 2,8 százalékponton belül van, 95%-os konfidencia intervallum mellett. Az adatok súlyozása az Egyesült Államokat tükrözi nagyközönség életkor, nem, faj/etnikai hovatartozás, régió, jövedelem, háztartásméret és foglalkoztatás szerint. A „The Effectiveness of Digital OOH Advertising” című tanulmányt a The Foundation for Out of Home Advertising Research and Education (FOARE), egy 501 (c) (3) nem profitorientált jótékonysági szervezet támogatta.